1. Kvalificerer min ordre sig til gratis returneringer?
  2. Hvordan kan jeg returnere et uønsket produkt?
    1. Med posten
    2. Via den fysiske Disney Store
  3. Findes der produkter, som ikke kan returneres?
  4. Hvor lang tid har jeg til at returnere min bestilling?
  5. Hvad er jeres betingelser for returnering af defekte eller beskadigede produkter samt forkert leverede bestillinger?
  6. Koster det mig noget at returnere et produkt til jer?
  7. Kan jeg returnere et Disney-produkt fra en Disney- forlystelsespark eller anden forhandler (altså en anden end Disney Store)?
  8. Hvor lang tid vil det tage at behandle min returnering?
  9. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har mistet fakturaen eller forsendelseskvitteringen?
  10. Jeg har modtaget det forkerte produkt, hvad skal jeg gøre?
  11. Hvad er jeres betingelser, hvis jeg ønsker at returnere varer, der er købt som julegaver?

1. Kvalificerer min ordre sig til gratis returneringer?

  • Vores politik om gratis returneringer gælder for følgende ordrer:
  • Ordrer afgivet på www.disneystore.dk, hvor ordren oprindeligt blev leveret til en adresse i Denmark og returneres fra Danmark;
  • Ordrer der opfylder betingelserne for den 30 dags returret, og som bliver returneret inden for 30 dage.
  • Kvalificerede ordrer skal returneres via vores returneringsportal som beskrevet i afsnit 2. Vi er ikke i stand til at tilbyde kontantrefusioner for forsendelsesomkostninger, der skyldes, at du returnerede produkter via andre metoder end den førnævnte returneringsservice;
  • Du er ansvarlig for at sikre, at de produkter, du returnerer, er pakket forsvarligt. Vi forbeholder os ret til at nægte at refundere produkter, samt returnerings omkostningerne, der ankommer til os i beskadiget stand som følge af ringe eballering;
  • Vi forbeholder os ret til at trække servicen med gratis returneringer tilbage, hvis vi efter vores skøn konstaterer, at servicen på nogen måde bliver misbrugt;
  • Vi tilbyder i øjeblikket ikke gratis returneringer for ordrer, der er afgivet med levering til udlandet;
  • Der er en begrænsning på 2 kg. ved returnering. Kontakt os venligst, hvis pakken vejer mere.

2. Hvordan returnerer jeg et uønsket produkt?

Hvis du ønsker at returnere en vare inden for 30 dage efter modtagelsen, kan du gøre det ved at følge vejledningen nedenfor. Klik her for at se, om din ordre kvalificerer sig til gratis returneringer. Gratis returneringer:


A. Med posten

Gratis returneringer:


  • Besøg https://disneystore.returnsunlimited.com/, eller klik på linket til vores europæiske returportal.
  • Vælg sprogmuligheden fra rullemenuen, når du bliver bedt om det
  • Indtast dit bestillingsnummer, e-mailadresse og land
  • Følg instruktionen for at vælge de varer, du ønsker at returnere, og årsagen hertil
  • Du vil modtage en e-mail med en returneringsmærkat, som du kan udskrive
  • Emballer varerne forsvarligt, og vedlæg følgesedlen med returvareafsnittet udfyldt
  • Fastgør den udskrevne returneringsmærkat forsvarligt på pakkens yderside, mens du sørger for, at adressen og informationen tydeligt kan ses.
  • Send den fra dit lokale posthus.
  • Brugen af returneringsportalerne er valgfrie. Vi tilbyder denne service som en problem- og omkostningsfri løsning. Der kan gøres brug af en alternativ løsning, hvis dette ønskes.
  • Sørg altid for at gemme kvitteringen på portoen, når du returnerer et produkt.

Ordrer, som ikke kvalificerer sig til vores politik om gratis returneringer:


  • Du kan bruge den foradresserede etiket, som er vedhæftet dit fragtbrev, sammen med returneringsformularen, som du finder online eller på den anden side af fragtbrevet, som følger med din ordre.
  • Hvis du har mistet returneringsetiketten, bedes du inkludere dit navn, ordrenummer og kontaktoplysninger i returpakken og sende den til følgende adresse:

    The Disney Store
    Harrier Parkway,
    Magna Park,
    Lutterworth,
    Leicestershire
    LE17 4XT, Storbritannien

  • Porto og pakning for returneringer, fordi du har ændret mening, vil ikke blive refunderet, og varer skal returneres i salgbar stand.
  • Gem altid dit forsendelsesbevis, når du returnerer produkter til os.
B. Via den fysiske Disney Store

  • Du kan returnere til Disney Store Købehavn. Denne mulighed er ikke tilgængelig i nogen Disney Store sektioner i andre butikker. Disney Store Købehavn kan ikke bytte eller refundere produkter, som er købt i Disneyland Paris, eller produkter som er listet i sektion 3. For at modtage en refusion i Disney Store København, vil kortholderen skulle medbringe en kopi af sin følgeseddel og den originale betalings metode. Uden disse vil det ikke være muligt, at kunne få en refusion i vores Disney Store København.
  • For Online bestillinger kan Disney Store København tilbyde at ombytte eller tilbyde et Gavekort til den nuværende pris af dit produkt. Alternativt kan du returnere produkter købt Online for en refusion ved at følge følgende instruktioner.
  • Vi kan kun refundere eller ombytte Online bestillinger i Disney Stores i samme land som den Online Store: (feks. Køb lavet via www.disneystore.dk kan kun blive returneret i Disney Stores i Danmark.)
  • Alle tilbagebetalinger vil blive udstedt til den oprindelige betalingsmedtode og i den betalte valuta.
  • Bemærk venligst, at vi ikke refundere produkter i butikken, som er betalt med nedenstående betalingsmetoder og vil kun være i stand til at ombytte produkterne:
    • Paypal
  • For at undgå skuffelser beder vi dig henvende dig på forhånd til din lokale butik for at høre, om de har det ønskede produkt på lager.

3. Er der produkter, som jeg ikke kan returnere?

Du kan ikke returnere følgende produkter:

  • Personliggjorte produkter
  • Audio-og videooptagelser, computersoftware, DVD’er eller CD-rom’er uden forseglet emballage
  • Ethvert andet produkt på Hjemmesiden med bemærkningen "kan ikke returneres"
  • Vi kan ikke refundere eller bytte nogen Disneyland Paris produkter I vores Stores.
  • Disney Partner produkter kan ikke blive returneret i vores Disney Store København for refusion, ombytning eller Gavekort. Returner venligst Disney Partner produkter ved at følge instruktioner ved (spørgsmål 2a ovenover).

4. Hvor lang tid har jeg til at returnere min bestilling?

  • Hvis du ikke er fuldstændig tilfreds med vores produkter, har du ret til at returnere bestillingen inden for 30 kalenderdage efter modtagelser af produktet. Du vil modtage fuld refusion.
  • Hvis du returnerer hele din bestilling inden for 14 kalenderdage efter modtagelse af bestillingen, har du tillige krav på refusion af den oprindelige portoudgift. Du vil dog samtidig selv være ansvarlig for returportoen. Hvis du returnerer dele af din bestilling, refunderer vi ikke den oprindelige portoudgift.
  • Du skal oplyse os om, at du ønsker at returnere din bestilling, inden 14 kalenderdage efter modtagelse af din bestilling, og returnere produktet/produkterne til os inden de følgende 14 kalenderdage.
  • Vi behandler refusionen, når vi har modtaget og tjekket de returnerede produkter, eller når du har sendt os dokumentation for, at du har returneret produkterne.

5. Hvad er jeres betingelser for returnering af defekte eller beskadigede produkter eller forkert leverede bestillinger?

  • Vi ønsker, at du skal være tilfreds med dit køb. Hvis varen er ankommet i beskadiget eller defekt stand eller er forkert leveret, e-mail venligst Disneys kundeservice og inkluder så mange af oplysningerne nedenfor, som du har, så vil vores team hjælpe dig videre.
  • Nødvendige oplysninger ved varer købt online:
    • Beskrivelse af defekt produkt (UPC-stregkoden står på kvitteringen eller varens emballage)
    • Udførlig beskrivelse af defekt og årsag til defekt
    • Fotos af defekt
    • Ordrenummer
  • Nødvendige oplysninger ved varer købt i en fysisk Disney Store butik:
    • En kopi af din kvittering
    • Dato for køb
    • Butik, hvor varen er købt, eller nærmeste Disney Store (med mindre varen er købt online)
    • E-mailadresse
    • Alternativt, kan du returnere produkter i din nærmeste butik efteranvisninger i (spørgsmål 2)

6. Koster det mig noget at returnere et produkt til jer?

  • For at se, om din ordre kvalificerer sig til vores politik om gratis returneringer, kan du klikke her.
  • Ja, fra Danmark, der er en fast sats på 79,00 DKK for alle returneringer uanset størrelse eller vægt af pakken. Men vi vil refundere portoen, hvis vi leverede varen ved en fejl, eller varen er defekt.
  • Alternativt, kan du returnere uønskede produkter i din nærmeste butik efteranvisninger i (spørgsmål 2)

7. Kan jeg returnere et Disney-produkt, som jeg har købt i en af Disneys forlystelsesparker eller hos en anden forhandler (en anden end Disney Store)?

  • Disney-produkter, som er købt i en af Disneys forlystelsesparker, kan ikke returneres til Disney Store. Disneys Guest Service Centre kan oplyse dig om den bedst mulige måde at returnere dette produkt på.
  • Disney-produkter købt hos en anden forhandler (en anden end Disney Store) kan ikke returneres til Disney Store.

8. Hvor lang tid tager det at behandle refusionen?

  • Vi refunderer den oprindelige indbetaling inden for 30 dage (som regel inden for 10 dage) regnet fra den dag, vi modtager de returnerede varer. Husk at få en kvittering på indleveringen på posthuset og gem denne, indtil du har modtaget refusionen. For yderligere oplysninger henviser vi til vores FAQ-afsnit under Betaling.

9. Hvad skal jeg gøre, hvis jeg har mistet min følgeseddel eller kvitteringen?

  • Hvis du har mistet din følgeseddel eller din returlabel, kontakt venligst Disneys Guest Service Centre, så vi kan hjælpe dig hurtigst muligt.
  • Hvis du har købt en vare i en Disney Store men har mistet kvitteringen, kan du besøge butikken igen og få hjælp af stedets medarbejdere. Hvis din vare stadig er salgbar, men du har mistet kvitteringen, vil vi med glæde tilbyde dig at bytte varen til noget andet eller udstede et tilgodebevis på et tilsvarende beløb.
  • Hvis du har mistet din følgeseddel, kan vi desværre ikke refundere dine varer i butikken, men vi vil med glæde tilbyde dig at ombytte produktet eller udstede et gavekort på det tilsvarende beløb. Alternativt, kan du returnere produkter købt online efter anvisningerne i (spørgsmål 2).

10. Jeg har fået tilsendt det forkerte produkt, hvad skal jeg gøre?

11. Hvad er jeres betingelser, hvis jeg ønsker at returnere varer, der er købt som julegaver?

  • Du kan returnere uønskede julegaver med kvittering i en forlænget periode. Produkter købt mellem den 25. november og den 15. december kan returneres indtil den 31. januar.
  • Produkter købt efter den 15. december er underlagt de normale betingelser for returnering.